آشنایی با برخی از ساز های موسیقی

آشنایی با برخی از ساز های موسیقی

1398/11/11 - 15:28 ارسال شده توسط :دهکده موسیقی دسته بندی :دانشنامه موسیقی 0 نظر

سازهای موسیقی به وسیله هایی برای نواختن موسیقی گفته می شود. ابتدایی ترین ساز ها در قرون وسطی با ساده ترین مواد در دسترس از جمله سنگ و چوب و استخوان ساخته می شد و رفته رفته با پیشرفت بشریت این آلات موسیقی هم پیشرفته تر میشد. دانشمندان و باستان شناسان یک قطعه استخوان سوراخ شده مربوط به دوره انسان نئاندرتال را قدیمی‌ترین ساز بادی کشف‌ شده می‌دانند. در زمان امروزی آموزشگاه های موسیقی و فروشگاه های موسیقی در زندگی انسان ها نهادینه شده و افراد علاقمند با مراجعه به فروشگاه های موسیقی می توانند ساز های مورد نیاز خود را به آسانی خریداری کنند و  برای یادگیری نیز به مراجعه به آموزشگاه های موسیقی ، نواختن با ساز مورد علاقه خود را یاد بگیرند. در ادامه برخی از سازهای پر طرفدار را معرفی میکنیم:

آشنایی با برخی از ساز های موسیقی

ساز های موسیقی پر طرفدار

  • گیتار: از جمله پر طرفدار ترین ساز های خوش صداست که زمان پیدایش آن به سال های بسیار دوری باز می گردد و دارای انواع گوناگونی اعم از گیتار کلاسیک، گیتار الکتریکی و غیره می باشد.
  • ویولن: یکی از پر توان ترین و احساسی ترین ساز هایی است که وجود آن در اکثر موسیقی ها الزامیست.
  • پیانو: پیانو را می توان به عنوان مادر ساز ها نام برد که دارای دوره ها و ترم های مختلفی برای آموزش می باشد.
  • سنتور: جالب است بدانید سنتور سازی متعلق به کشور ایران است و از سال های بسیار دور به یادگار مانده. این ساز خوش صدا همواره قادر است به تنهایی گوش نواز ترین موسیقی ها را تولید می کند.
  • کاخن: کاخن از جدید ترین ساز های کوبه ایست، با این حال علاقه مندان بسیار زیادی دارد که روز به روز در حال افزایش هستند.
  • آهنگسازی: آهنگ سازی جزء کاربردی ترین دسته های موسیقی است که در حال حاضر بازار کار بسیار سود آور و درآمد زایی دارد.
  • کمانچه: کمانچه جزء ساز های قدیمی و اصیل ایرانی محسوب می شود که به یمن وجود استاد خالقی پایدار باقی مانده و با وجود پیدایش ویولن از میان نرفت. این ساز خوش صدا دارای قسمت هایی به نام کاسه، دسته، پایه و کمان است.
  • ترومپت: ترومپت یکی از ساز های ثانویه ی ارکست هاست که در زمان های قدیم به عنوان اعلان خبر از آن استفاده می شد.
  • درامز: درامز مجموعه ای از طبل ها و صفحه هایی (سنج، زنگ، چلب، بشقابک) است که در دسته ی ساز های کوبه ای قرار می گیرد. به طور عمده از این ساز ها برای نواختن موسیقی هایی چون جاز و راک استفاده می شود. لازم به ذکر است درامز ساخته و ابداع کشور انگلستان می باشد.
  • تمبک: این آلت موسیقی نیز از دیگر ساز های کوبه ایست که دارای ظاهری جام مانند می باشد. لازم به ذکر است نباید گول ظاهر ساده ی این ساز را بخورید چرا که در عین سادگی سازی کاملاً پیچیده است.
  • ساکسیفون: ساکسیفون را آدولف ساکس فردی اهل شهر بروکسی اختراع کرده که نوعی ساز بادی می باشد. این ساز بادی را عمدتاً از فلز برنز و با روکش نقره می سازند.
  • نی: این ساز هم جزء ساز های بادیست که از زمان های بسیار قدیم کشف شده و مورد استفاده قرار می گیرد. نی دارای سه نوع مختلف اعم از نی کوتاه، نی بلند و نی هفت بند است که هر کدام از صدایی مجزا و مخصوص برخوردارند.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه خود را بنویسید

درباره دهکده موسیقی

بانک اطلاعات آموزشگاه ها و فروشگاه های موسیقی و اساتید و نوازندگان ایران

logo-samandehi
خبرنامه

برای با خبر شدن از اطلاعیه ها و آفرهای دهکده موسیقی ، ایمیل خود را در این قسمت وارد نمائید.

© تمامی حقوق این سایت متعلق به دهکده موسیقی می باشد. طراحی و توسعه توسط شرکت پارسیسا

منوی دهکده موسیقی
×